Jos sinulla on katuruokaravintola tai vaikkapa liikkuva katuruokakoju, kannattaa keittiösi valmistamia herkkuja mainostaa netissä, jotta asiakkaan löytävät sinun ja herkkujesi luo. Tämä artikkeli antaa sinulle hyviä vinkkejä katuruokaherkkujesi mainostamiseen verkossa kustannustehokkaalla tavalla.

Some – nykyajan viidakkorumpu

Olet ehkä jo huomannutkin, että monet yritykset mainostavat nykyisin tuotteitaan ja palveluitaan somessa. Somea voidaankin kutsua tehokkaaksi nykyajan viidakkorummuksi, niin tehokkaasti se rummuttaa viestiäsi eteenpäin. Hyödynnä siis Facebookia, Instagramia ja muita some-kanavia tuotteidesi ja palveluidesi mainostamiseen.

Luo postauksia, joissa ruokasi pääsee hyvin esille ja nostaa asiakkailla veden kielelle. Tällaisissa postauksissa kuvat ovat tietysti pääosassa, joten niihin kannattaa panostaa erityisesti. Muista kohdentaa postauksesi oikein, jotta ne tavoittavat toivomasi kohderyhmän mahdollisimman tehokkaasti. Ellet ehdi olla koko aikaa somen äärellä hoitamassa markkinointia, muistathan, että postauksia on mahdollista myös ajastaa. Monien mielestä nettikasinot ovat nettipeliensä, kuten online slots, verkkomarkkinoinnissa alan kärkeä, joten heidän markkinoinnistaan voikin saada vinkkejä myös omaan verkkomarkkinointiin.

Sähköpostimarkkinointi – In vai out?

Sähköpostimarkkinoinnilla on vastustajansa ja kannattajansa. Osa on sitä mieltä, että sähköpostimarkkinointi on jo menneen talven lumia ja siten out. Tällaiset markkinoijat saattavat pelätä, että sähköpostiin kilahtavat markkinointiviestit voivat ärsyttää niiden vastaanottajia hieman samaan tapaan kuin puhelinmyyjien soitot. Toisaalta nykyisin sähköpostimarkkinointia ei edes saa kohdentaa sellaisille asiakkaille, jotka eivät ole antaneet tähän erikseen lupaa. Jokaisen markkinointisähköpostin mukana tulisi olla myös linkki, jonka kautta sähköpostien tilaamisen tulee olla mahdollista lopettaa. Näiden sääntöjen mukaan toimivalla sähköpostimarkkinoijalla ei siis oikeastaan pitäisi edes olla tätä huolta.

Ne, jotka puoltavat sähköpostimarkkinointia, ovat sitä mieltä, että sähköpostimarkkinointi on erityisen tehokas tapa tavoittaa suuri määrä tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita asiakkaita. Lisäksi sen kulut ovat melko pienet. Jos sinulla on asiakkaita, jotka ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita katuruokakeittiösi tuotteista, tavoitat heidät näppärästi sähköpostitse. Voit lähettää sähköpostipalveluiden kautta kerralla tuhansia sähköposteja eli sinun ei tarvitse näpytellä jokaista viestiä erikseen.

Sähköpostimarkkinoinnissa copyn eli myyvän tekstin merkitys on erittäin suuri. Ellet hallitse lainkaan copya, kannattaa tutustua sen perusperiaatteisiin tai kenties jopa palkata alan osaaja kirjoittamaan markkinointisähköpostisi mahdollisimman myyvällä tavalla.